Arta de a-ţi îmbrăca magazinul

articol-retail-house-sarona-0
Sarona Market – Piaţă urbană sau…
18 februarie 2016
a1
Roboţii vorbitori resurse non umane de care ar trebui oare, să ne fie frică?
10 martie 2016

Arta de a-ţi îmbrăca magazinul

image002

Designul mi se pare o artă aplicată şi implicată a cărei gândire este centrată pe oameni şi nevoile lor. În percepţia mea este o muncă de creaţie care ajută să ne simţim mai bine, fie că ne face să fim ori să părem mai frumoşi atunci când vorbim de haine, sau atunci când ne creează un ambient plăcut şi funcţional acasă, la lucru, ori la cumpărături.

Arhitectura de interior este deci importantă, iar cea care se referă la specificul comercial are un rol major în dezvoltarea locurilor destinate să devină spaţii comerciale. Acestea sunt transformate şi structurate pentru a susţine scopul vânzării, a crea fluxuri şi o atmosferă prietenoasă astfel încât cei care trec pragul magazinelor să fie ajutaţi în actul de cumpărare, şi nu împiedicaţi.

aranjare-magazin-5

 

Structura volumelor, lumina, echipamentele, materialele, trebuie bine gândite de specialişti în domeniu. Creatorii de ambianţă, să le zicem aşa, au cel mai adesea studii de marketing, comerţ şi mercantizare.

Cât de uşor este să amenajezi un magazin

Se spune că shopping-ul este, uneori, mai bun decât un psihoterapeut şi poate chiar mai ieftin. Iată de ce este esenţial să creezi o atmosferă potrivită în magazinul tău. Deşi la prima vedere poate părea uşor să amenajezi un magazin, aceste competenţe sunt necesare şi strâns legate de ştiinţa mercantizării şi mai mult, trebuie încredinţate – pentru a fi făcute în mod profesionist – specialiştilor. Asta pentru a salva timp şi bani.

aranjare-magazin-2

Elemente cheie ale unui magazin de succes, bine “îmbrăcat”, sunt reprezentate de tehnicile de iluminare, de design, sonor şi impactul olfactiv. Toate acestea contribuie la alertarea simţurilor consumatorului şi la stabilirea, în acelaşi timp, a unor etichete şi valori de calitate din partea clientului, care ulterior pot creiona definitiv felul în care este perceput business-ul respectiv. Gândiţi-vă doar ce impresie face un miros neplăcut într-un magazin unde se vinde peşte sau carne.
De asemenea, nu trebuie uitate nici vitrinele care sunt cartea de vizită a magazinului şi care au rolul de a transforma trecătorii în vizitatori.

aranjare-magazin-3

Desigur este necesară o investiţie, nimic nu se poate face fără bani, dar un specialist poate să construiască un buget adecvat şi un spaţiu bine mercantizat, astfel încât să nu îţi pară rău mai târziu că nu ai făcut-o de la început.

Chiar şi atunci când redecorezi, sau completezi un spaţiu de vânzare trebuie să te aştepţi la un cost pe metru pătrat care trebuie recuperat într-o perioadă de 2 – 4 ani, în funcţie de valoarea investiţiei.
Rapiditatea evoluţiei comportamentului de cumpărare şi presiunea concurenţei fac, deseori, necesare investiţii de această natură pentru comercianţi.

Ca să înţelegem mai bine cum se întrepătrund acţiunile esenţiale ale mercantizării şi designului de interior le-am reprezentat grafic, în speranţa că vă vor fi de ajutor.

aranjare-magazin-4

grafic

 

De ce să angajezi un specialist

În primul rând, după cum spuneam, salvezi bani evitând unele greşeli care te vor costa în plus sau chiar mai mult ca să le remediezi. Iar partea de planificare şi buget are un rol important, deoarece specialistul nu face prima dată acest lucru, iar paşii şi deadline-urile pe care le va stabili te vor scuti de orice bătaie de cap.

aranjare-magazin

 

Chiar şi faptul că are cunoştinţe şi relaţii cu furnizori de materiale te va ajuta să găseşti cel mai bun preţ. Gândiţi-vă că ochiul specialistului vede şi acordă atenţie unor detalii şi aspecte pe care, în general, le puteţi ignora, sau la care probabil nu v-aţi fi gândit, tocmai pentru că nu aveţi o experienţă de lucru în acest domeniu astfel încât să puteţi crea coerenţă şi să nu rataţi niciun aspect legat de experienţa completă la cumpăraturi a consumatorului aflat în magazinul vostru.

Şi apoi, cel mai important: factorul WOW, adică ideea, creaţia şi deosebitul adus pentru a face un interior de magazin cât mai atractiv şi funcţional în care clientul să se simtă bine şi să revină.

Toate acestea fiind spuse, nu îmi rămâne decât să vă urez să faceţi cea mai bună alegere atunci când alegeţi modul în care vă amenajaţi spaţiul comercial.